Ihan aluksi täytyy sanoa että olen todella tyytyväinen siihen kuinka pelasin eilen. Onni ei ollut todellakaan puolellani, mutta pystyin pitämään pääni kylmänä biiteistä huolimatta ja hävisin "vain" 120$.

Ensimmäinen isku vyön alle tuli tähän tapaan:

Saan KK käteen NL50$ pöydässä, vihulainen korottaa aikaisesta positiosta 2$. Nostan kuuteen taalaan, vastustaja all-in. Maksan tottakai. Vastustaja on totaalinen pässi jolla on käynyt jo pari kertaa hirveä tsägä, voitti mm. 50$ potin kun gut-shot suoranveto osui riverillä yliparia vastaan. Tällä kertaa idiootilla on kohtuulliset kortit, eli AK. Olen 70/30 suosikki, mutta river tuo ässän pöytään ja olen 45$ köyhempi.

Seuraava isku tulee NL50£ pöydässä, käden kulku nähtävissä täältä: http://www.pokerhand.org/?550361. Jälkikäteen on helppo sanoa että minun olisi pitänyt heittää QQ kädestäni flopilla, mutta vastustaja oli tiukka pelaaja ja olin varma että hän on tehnyt pre-flop re-reissunsa isolla parilla (AA, KK, JJ, ehkä QQ) eikä millään AK/AQ -kädellä. Tämän vuoksi pidin hyvin mahdollisena että hänen flioppikorotuksensa oli pelkkä continuation raise ja että minulla on mahdollisuus voittaa potti esittämällä että minulla on ässä kourassani. Turnin Q sitten sinetöi kohtaloni, -40£

Pahin niitti maksoi 20£. Minulla pocketissa KK ja floppi 62J. Potissa jo mehevät 15£  Pelaaja1 (järjissään) reissaa 5£, minä korotan kahteenkymppiin ja Pelaaja2 (idiootti Manchesteristä) maksaa. Pelaaja1 foldaa. Englantilainen avohoitopotilas näyttää A7 ja hymyilee varmaan onnessaan kun on oikein ässä kädessä. Miehellä ei ole värin vetoa, ei suoran vetoa, ei jumalauta mitään. Turn on joku pikkukortti mutta river on tietysti ässä. Ihanaa. 

Noihin kolmeen käteen hukkui about 180$ ja 60$ tappioista onnistuin kuittaamaan pois ihan peruspelillä. Eiköhän täältä nousta kunhan onnetar alkaa taas pikkaisen hymyillä tähänkin suuntaan.